سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ بندگان نزد خداوند سبحان، کسی است که جز در اندیشه شکم و شرمگاهش نیست . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 91 مرداد 13 , ساعت 1:43 عصر
مردانی در گفت‌و‌گو با فارس:
تاکنون 3700 اعلام نیاز برای جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها داشته‌ایم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم از اعلام نیاز نزدیک به 3 هزار و 700 برای جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها خبر داد که از این تعداد 1980 نفر تقاضای استخدام پیمانی در مقطع دکتری بر روی سایت بارگذاری شده است.

خبرگزاری فارس: تاکنون 3700 اعلام نیاز برای جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها داشته‌ایم

محمدرضا مردانی رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به قرار دادن لینکی در سایت جذب برای به کار گیری نخبگان علمی به عنوان اعضای هیئت علمی، گفت: کسانی که تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان، شورای استعدادهای برتر علمی وزارت علوم و یا استعدادهای درخشان هستند، از 20 شهریور ماه می‌توانند با مراجعه به سایت لینک مختص به خود را علامت بزنند تا در اولویت‌های جذب قرار گیرند.

وی با اشاره به اعلام نیاز 27 دانشگاه دولتی، 5 دانشگاه مربوط به دستگاه‌های اجرایی و 49 دانشگاه غیرانتفاعی، افزود: تاکنون نزدیک به 3 هزار و 700 اعلام نیاز برای جذب داشته‌ایم که از این تعداد 1980 نفر تقاضای استخدام پیمانی در مقطع دکترا، 880 نفر بورس، 323 نفر پیمانی مربی و باقی اعلام نیازها نیز طرح سربازی بر روی سایت بارگذاری شده است.

مردانی با تاکید بر اینکه فارغ‌التحصیلان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که تبعه ایران هستند می‌توانند در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی ثبت نام کنند، اظهار داشت: این افراد از 20 شهریورماه می‌توانند به سایت جذب رفته و ثبت نام کنند.


جمعه 91 مرداد 13 , ساعت 1:42 عصر
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی:
مدیران چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات‌ملی ضعیف هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد مجموعه مدیریت این استان در جذب اعتبارات ملی بسیار ضعیف است.

خبرگزاری فارس: مدیران چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات‌ملی ضعیف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید سعید زمانیان در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان شهرکرد، با اشاره به ضعف این استان در جذب اعتبارات ملی، اظهار داشت: به دلیل عدم پیگیری و انجام مکاتبات مسئولان این استان متاسفانه ما نتوانسته‌ایم در جذب اعتبارات ملی درست عمل کنیم.

وی افزود: در توزیع اعتبارات باید به اولویت‌بندی‌های این استان توجه داشته باشیم و به طور طبیعی باید اعتبارت شهرستان مرکز استان از دیگر نقاط این استان بیشتر باشد.

زمانیان با بیان اینکه اعتبارات استانی در برابر اعتبارات ملی بسیار ناچیز هستند، بیان داشت: تمام مجموعه مدیریتی این استان با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید تمام تلاش خود را برای جذب هر چه بیشتر اعتبارت ملی انجام دهند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌هایی مثل آب، اشتغال، صنایع، مسائل فرهنگی، فرهنگ‌سراهای استان، خوابگاه ورزشکاران که می‌توانند تحولی در این استان ایجاد کنند و زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کنند باید از برنامه‌های اولویت‌دار این استان در سال جاری باشند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سد کارون 4 و ایجاد موزه دفاع مقدس در زمینه فرهنگی و ایثار نیز باید در اولویت قرار گیرد.

زمانیان با بیان اینکه وضعیت آب شرب روستاها و وضعیت مدارس سودجان مطلوب نیست، گفت: مسئولان در توزیع اعتبارات سال جاری باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با انتقاد از انتقال اعتبارات زمین چمن سودجان به دیگر پروژه‌های این استان گفت: این یک کار غلط است و باید سعی کنیم با رفع مشکلات طرح‌ها زمینه بهره‌برداری از آن‌ها را فراهم کنیم نه اینکه با پیدا شدن یک مشکل کوچک اعتبارات را جابجا کنیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی احداث خانه عالم در نقاط مختلف شهرستان شهرکرد را ضروری دانست و افزود: با ایجاد هر چه بیشتر خانه عالم زمینه برای فساد کاهش پیدا می‌کند.

زمانیان با بیان اینکه شهرداری‌های این استان در زمینه درآمدزایی ضعیف عمل می‌کنند، گفت: متاسفانه برای جبران ضعف شهرداری‌ها در این زمینه باید همه‌ساله بخشی از اعتبارت استانی به شهرداری‌ها تخصیص پیدا کند که این بسیار جای تاسف دارد.

وی با تاکید بر گسترش تلاش‌ها برای جذب گردشگر به این استان بیان داشت: باید بخش گردشگری و اماکن مذهبی از اعتبارات استانی و ملی بهره‎مند شوند.


جمعه 91 مرداد 13 , ساعت 1:41 عصر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دشتستان خبر داد
تجهیز کانون‌های مساجد دشتستان به امکانات سخت‌افزاری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان از تجهیز کانون‌های مساجد این شهرستان به امکانات سخت‌افزاری در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: تجهیز کانون‌های مساجد دشتستان به امکانات سخت‌افزاری

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان کرم باقری در جمع اعضای انجمن اهل قلم و مدیران کانون‌های مساجد برازجان اظهار داشت: ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی از اساسی‌ترین رسالت‌های انجمن اهل قلم است و در این مسیر باید تلاش و فعالیت بیشتری داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: خلق آثار ادبی و فرهنگی با موضوعات دینی و قرانی می‌تواند در ترویج فرهنگ دینی و همچنین سوق دادن جوانان به مباحث مذهبی و قرانی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی بیان داشت: وظیفه و نقش انجمن اهل قلم در این مسیر بسیار مهم و تاثیرگذار است و باید توجه خود را به طور خاص به این فعالیت‌ها معطوف کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان گفت: از اعضای انجمن اهل قلم برازجان می‌خواهیم که با خلق آثار فاخر ادبی در راه توسعه فرهنگ غنی دینی و اسلامی نیز گام‌های مؤثری بردارند.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و اسلامی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دشتستان با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بال‌های قوی و تنومند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و در سطح محلات و شهرها با فعالیت‌ خود زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی را فراهم آورده‌اند.

وی افزود: کانون اهل قلم برازجان با برقراری روابط متقابل با کانون‌های فرهنگی و هنری اداره ارشاد می‌توانند فعالیت خود را به محلات مختلف شهر گسترش دهند و تشکیلاتی محدودتر در سطح مساجد ایجاد کنند.

باقری تاکید کرد: با بهره‌گیری از توان و پتانسیل اعضای کانون‌های فرهنگی می‌توان کارهای مهمی در سطح شهرستان انجام داد.

این مسئول ابراز داشت: طی یک سال گذشته حدود 800 میلیون ریال تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان دشتستان اهدا شده است.

باقری هدف از حمایت‌های سخت‌افزاری را تجهیز کانون‌ها دانست و گفت: برای تحقق این هدف تجهیزاتی از قبیل کولر گازی، رایانه، پرینتر، صندلی ، قفسه کتاب و ... را به کانون‌های فرهنگی اختصاص داده‌ایم.


جمعه 91 مرداد 13 , ساعت 1:40 عصر
رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان قم:
مدیران ادارات کارمندان خود را برای رعایت پوشش اسلامی توجیه کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان قم با بیان اینکه در جامعه اسلامی یک بدحجاب هم نباید وجود داشته باشد گفت: مدیران ادارات باید کارمندان خود را توجیه کنند که پوشش اسلامی را به خوبی رعایت کنند.

خبرگزاری فارس: مدیران ادارات کارمندان خود را برای رعایت پوشش اسلامی توجیه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر آقامیری شب گذشته در دهمین همایش اعضای جامعه اسلامی ناصحین استان که با حضور مسئولان و آمران به معروف در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به اینکه در دین اسلام بسیار به اقامه نماز تاکید شده است اظهار کرد: بسیاری از نکات نماز برای ما مفقود است و فقط به ظاهر حمد و سوره اکتفا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه افراد جامعه از آثار نصیحت و امر به معروف در جامعه غافل هستند تصریح کرد: گر چه ممکن است آثار این فریضه الهی را درک نکنیم اما اجرای این واجب الهی تاثیر گسترده‌ای دارد.

رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان با تاکید بر اینکه تمام اعضای ستاد پیشگیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این نتیجه رسیده‌اند که تاثیرگذارترین مبارزه با ناهنجاری تذکر لسانی است اضافه کرد: اگر به فردی نصیحت کردید اما پرخاش کرد، ناراحت نشوید زیرا این نشان می‌دهد اقدام شما مؤثر بوده است چون این فرد از اقدام خود پشیمان خواهد شد و البته واکنش آمران معروف هم مهم است و باید با گفتاری زیبا، فرد غافل را توجیه کنند.

آقامیری با اشاره به اینکه خداوند به حضرت موسی(ع) وحی کرد با برخورد مسالمت‌آمیز و بدون خشونت و توهین، فرعون را به دین خدا دعوت کند اظهار کرد: فرعون در هنگام غرق شدن، گر چه دیر بود اما به خداوند ایمان آورد و این از تاثیر گفتار و بیان حضرت موسی(ع) بود.

وی با تاکید بر اینکه تذکر لسانی و نصیحت در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و جمکران بسیار مؤثر بوده است اضافه کرد: در صورت مشاهده خطایی از برخی افراد در اطراف جمکران، مدیر کاروان خواسته شده و توضیحاتی به وی برای ممانعت از منکر ارائه می‌شود.

رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان قم با اشاره به اینکه امروز در جامعه از نصیحت و امر به معروف نباید خسته شد خاطر نشان کرد: اگر نیروهای آمران به معروف فعالیت نداشتند، معلوم نبود جامعه از نظر بدحجابی در چه وضعیتی قرار داشت.

آقامیری با تاکید بر اینکه نیروهای آمران به معروف همچون سدی هستند که مقابل فساد را گرفته‌اند اظهار کرد: در هر سدی ممکن است بعضی لایه‌های عبوری باز باشد و به نوعی بدحجابی از لایه‌های این سد عبور کند.

وی با اشاره به اینکه اصل و اساس نهضت، انقلاب و دین می‌گوید که حتی نباید یک بدحجاب در جامعه اسلامی حضور داشته باشد، تصریح کرد: دین ما مکتب اخلاق است و نباید آسیب اخلاقی داشته باشیم.

رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان قم با تاکید بر اینکه اگر بدحجابی در جامعه گسترش داشته است، از کم‌کاری افراد بوده نه دین اضافه کرد: دین، روایات و قرآن به خوبی امر به معروف و ممانعت از منکر را تفسیر کرده‌اند اما متاسفانه افراد به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

آقامیری با تاکید بر اینکه نصیحت‌هایی که به افراد می‌شود ریشه در روایات اسلامی دارد خاطر نشان کرد: از امر به معروف نباید خسته شد و اینکه بگوییم نصیحت فایده و تاثیر ندارد، اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و تذکر لسانی همچون نماز باقیات صالحات است اضافه کرد: امر به معروف جامعه را از گسترش منکر ایمن می‌کند.

رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان قم با تاکید بر اینکه آمران به معروف جامعه ناصحین تجارب بسیاری در شیوه بیان این فریضه دارند اظهار کرد: نوع بیان‌ها و تذکر لسانی تخصصی شده است و برخوردهای قهری به صفر رسیده است.

آقامیری با تاکید بر اینکه تعداد بسیار زیادی از افراد بدحجاب توجیه اسلامی و فرهنگی نیستند و بر اثر غفلت این شرایط ظاهری را انتخاب می‌کنند تصریح کرد: مدیران ادارات باید کارمندان خود را توجیه کنند که پوشش اسلامی را به خوبی رعایت کنند.

وی فرهنگسازی را لازمه تذکر لسانی دانست و اضافه کرد: کسانی که منکرات را مشاهده می‌کنند ولی تذکر نمی‌دهند در واقع بالاترین واجب را ترک می‌کنند و یکی از وظایف ما تذکر لسانی به این افراد است‎.


جمعه 91 مرداد 13 , ساعت 1:39 عصر
رئیس خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان:
برخی مدیران منچ و مار و پله به خبرنگاران هدیه می‌دهند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان با انتقاد از مدیران روابط عمومی که به دادن هدایایی نظیر منچ و مار و پله به خبرنگاران اقدام می‌کنند، گفت: این مدیران با این کار شأن و منزلت خبرنگاران را زیر سئوال می‌برند.

خبرگزاری فارس: برخی مدیران منچ و مار و پله به خبرنگاران هدیه می‌دهند

منصور گلناری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه سابقه هدیه‌های خبرنگاری که در پایان نشست‌های مطبوعاتی به خبرنگاران داده می‌شود به دهه 60 باز می‌گردد، اظهار داشت: در آن زمان این هدایا در حد یک خودکار، خودنویس و کلاسور بود که برخی ادارات به خبرنگاران می‌دادند.

وی افزود: در آن زمان هدایا رنگ صداقتش بیشتر بود اما به مرور زمان از لحاظ کمی و کیفی تغییر پیدا کرد و اکثر مدیران روابط عمومی فکر کردند اگر به خبرنگاران هدیه ندهند از قافله عقب می‌افتند.

رئیس خانه مطبوعات استان اصفهان با انتقاد از این عادت نادرست مدیران روابط عمومی، آن را کار نادرستی دانست و تصریح کرد: اگر هدف مدیران روابط عمومی تقدیر از خبرنگار است، آنها می‌توانند به شکل شایسته در روز خبرنگار به تقدیر از خبرنگاران بپردازند، به طوری که حس وابستگی و وامداری ایجاد نشود.

وی ادامه داد: در این ارتباط پیشنهاداتی ارائه کردیم، اما مثمرثمر نبود و در برخی مواقع نیز حالت غیر متعارف هم پیدا می‌کرد که به ‌عنوان مثال در دعوتنامه‌ها اعلام می‌شد که جلسات به صرف شام برگزار می‌شود.

گلناری با تاکید بر اینکه تمام این اقدامات دور از شأن حرفه خبرنگاری است، بیان داشت: در این ارتباط همکاران خبرنگار نیز بی‌تقصیر نبودند و قبول هدیه از طرف خبرنگاران موجب تشویق مدیران روابط عمومی ‌شد.

وی با بیان اینکه در این ارتباط علاوه بر خبر، شأن و شخصیت خبرنگار نیز فنا می‌شود، گفت: باید راهکاری برای برون رفت از این موضوع پیدا کرد.

رئیس خانه مطبوعات استان اصفهان به دلایل دادن و گرفتن هدیه اشاره کرد و اظهار داشت: هدیه دادن در حالت عادی مستحب است چون منجر به ایجاد الفت می‌شود، اما از طرفی هدیه خود فریبنده است.

وی افزود: عده‌ای از خبرنگاران نمی‌دانند که گرفتن هدیه کاری نادرست است و برخی توجیه می‌کنند و این کار را رد نمی‌کنند، عده‌ای هم به لحاظ مسائل مالی و معیشتی این هدایا را می‌پذیرند، اما باید گفت که کار هیچ‌ کدام از آنها قابل توجیه نیست.

گلناری تأمین خبرنگاران از لحاظ مالی را وظیفه مدیران رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: در برخی رسانه‌ها خبرنگار با حداقل ممکن حقوق کار خبرنگاری می‌کند و یا حتی برخی مدیران رسانه‌ها می‌گویند که حقوقی نداریم بدهیم و خطاب به خبرنگاران می‌گویند که هر چه از جلسات گرفتی مال خودت.

وی این وضعیت را تأسف‌بار دانست و اظهار داشت: خبرنگار موقعی که با این مشکلات مواجه است می‌بیند اگر هدیه را نگیرد از دستش رفته است و این عادت غلط باید از ریشه درست شود و مدیران رسانه‌ها ضمن تأمین خبرنگاران خود از لحاظ مالی، باید به آنها تاکید کنند که هدیه‌ها را نگیرند.

رئیس خانه مطبوعات استان اصفهان با بیان اینکه مدیران روابط عمومی می‌خواهند خبرشان چاپ شود، اظهار داشت: مدیران روابط عمومی دادن هدیه به خبرنگاران را اثرگذارترین راه برای چاپ هر چه بهتر خبرهایشان می‌دانند.

وی گرفتن هدیه در حین انجام وظیفه را کاری نادرست دانست و افزود: مدیران روابط عمومی باید در ایامی مانند روز خبرنگار از آنها تقدیر کنند و این کار باید با اصول انجام شود تا ضمن حفظ حیثیت افراد، جنبه وامداری نیز نداشته باشد.

گلناری با انتقاد از اینکه در برخی موارد مدیران روابط عمومی به دادن هدایایی نظیر منچ و مار و پله اقدام می‌کنند و با این کار خود شأن و منزلت حرفه خبرنگاری را زیر سئوال می‌برند، تصریح کرد: اصل دادن هدیه اشتباه است و اینکه برخی از مدیران روابط عمومی به دادن این‌گونه هدایا اقدام می‌کنند مصیبتی مضاعف است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان‌ها باید به توانمندی رسانه‌ها نیاز داشته باشند نه اینکه خبرنگاران به حمایت ادارات متکی باشند، ادامه داد: در برخی موارد دوستان عکس‌العمل نشان می‌دهند و در این ارتباط باید همه کاری کنند تا این لکه سیاه از روی حرفه خبرنگاری پاک شود.

رئیس خانه مطبوعات استان اصفهان با اشاره درخواست برخی خبرنگاران در ایجاد صندوق حمایت از خبرنگاران گفت: اصل این کار خوب است و ما هم استقبال می‌کنیم اما این سئوال مطرح می‌شود که آیا این موضوع جنبه صدقه پیدا نمی‌کند و باید در این ارتباط روشی مطلوب ارائه کرد.

وی رتبه‌بندی و حوزه‌بندی خبرنگاران را راه‌حل این موضوع دانست و بیان داشت: با انجام این کار مسائل حمایتی بهتر انجام می‌شود.

گلناری با بیان اینکه هدیه دادن به خبرنگاران باید به صورت جمعی صورت گیرد، بیان داشت: خانه مطبوعات آمادگی دارد تا ضمن راه‌اندازی صندوق حمایت از خبرنگاران، تلاش کند تا ادارات و سازمان‌ها در روز خبرنگار از جامعه خبرنگار منتقد و غیر منتقد تجلیل کنند.

وی افزود: با راه‌اندازی این صندوق ادارات هر مقدار که می‌خواهند مبلغی را در آن واریز کنند و در طول سال به خبرنگاران فعال پرداخت می‌شود که با این کار مشخص نمی‌شود که پول به چه کسی می‌رسد و با این کار شخصیت افراد و جنبه معنوی هدیه نیز حفظ می‌شود.


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ