سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از اخلاق نادان، پاسخ دادن پیش از شنیدن است . [امام صادق علیه السلام]
 
جمعه 91 مرداد 13 , ساعت 1:38 عصر
شاعر برجسته کهگیلویه و بویراحمدی:
مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد مدیرنامه هستند

خبرگزاری فارس: شاعر برجسته کهگیلویه و بویراحمدی مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد را مدیرنامه خواند و گفت: مدیران فرهنگی ما نیز برای ماندن به هر کاری متوسل می‌شوند.

خبرگزاری فارس: مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد مدیرنامه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فریدون داوری شاعر برجسته کهگیلویه و بویراحمدی و سراینده منظومه ایل احساس شامگاه پنج‌شنبه در مراسم رونمایی از 10 عنوان کتاب در این استان که به همت حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: آن‌قدر در برنامه‌ها شعر گفته‌ام که امروز احساس می‌کنم باید به جای شعر غمنامه عرصه فرهنگی و هنری در این استان را سرایید.

سراینده منظومه ایل احساس در ادامه ابراز داشت: دستگاه‌های فرهنگی هیچ‌گاه نباید اسیر سیاسی‌کاری و خوش رقصی برای مدیران سیاسی شوند و اگر این گونه شد باید فاتحه هنر و فرهنگ را خواند.

وی با انتقاد شدید از وضعیتی که در عرصه فرهنگی این استان حاکم است، تصریح کرد: عرصه فرهنگ و هنر ارث کسانی است که خالق آثار هنری هستند و باید میان خالق فرهنگی و سایرین تفاوت قائل شویم.

این هنرمند و شاعر به مظلومیت هنر و هنرمندان در این استان اشاره کرد و افزود: انتهای خط هنرمندان جایی است که امثال حسین پناهی و امرالله حسینی در آن قرار گرفتند که حسین پناهی پس از سه روز مردنش همه فهمیدند که او مرده است.

* هنرمندان مظلوم‌ترین قشر کهگیلویه و بویراحمد

داوری ادامه داد: همه در این استان از صنوف مختلف دارای جایگاه و مرتبه‌ای هستند و تنها صنف و قشری که بی‌پناه و مظلوم واقع شده هنرمند است.

وی ادامه داد: در این استان به موازات همه کارهایی که انجام نشده و محرومیت‌هایی که وجود دارد باید کار و تلاش در عرصه فرهنگی صورت گیرد تا بتوانیم غربت و مهجوریت را کنار بزنیم و تنها راه آن نیز تولید آثار فاخر هنری و حمایت از این کار است.

وی به ناآمده بودن زیرساخت‌های فرهنگی در این استان اشاره کرد و گفت: برای نمونه اگر به همین خیابان جمهوری یاسوج تا میدان امام حسین نگاه کنیم که چشم‌انداز شهر گردشگرپذیر یاسوج است، پی‌ خواهیم برد که انضباط فرهنگی در آن رعایت نشده است.

* مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد مدیرنامه هستند

داوری مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد را مدیرنامه خواند و گفت: مدیران فرهنگی ما نیز برای ماندن به هر کاری متوسل می‌شوند و ماندن‌های مقطعی را به همه چیز ترجیح می‌دهند.

وی با بیان این که هیچ کاری برای عشایر این استان در زمینه فرهنگی انجام نشده، بیان کرد: زبان و واژه‌ها و لباس ما در حال از دست رفتن است و هیچ کاری برای ماندگاری آن‌ها انجام نداده‌ایم.

وی با ذکر این مطلب که لازم نیست پس از مردن هنرمند برای او مراسم و یادبود بگیریم، تصریح کرد: هر مسلمانی پس از مردن بالاخره مورد تکریم قرار می‌گیرد و اگر مدیران ما خیلی به فکر هستند باید هنرمند را تا زنده است مورد حرمت قرار داده و تکریم کنند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ