سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه ایمانش را خالص کرد، هدایت یافت . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 91 مرداد 13 , ساعت 1:40 عصر
رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان قم:
مدیران ادارات کارمندان خود را برای رعایت پوشش اسلامی توجیه کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان قم با بیان اینکه در جامعه اسلامی یک بدحجاب هم نباید وجود داشته باشد گفت: مدیران ادارات باید کارمندان خود را توجیه کنند که پوشش اسلامی را به خوبی رعایت کنند.

خبرگزاری فارس: مدیران ادارات کارمندان خود را برای رعایت پوشش اسلامی توجیه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر آقامیری شب گذشته در دهمین همایش اعضای جامعه اسلامی ناصحین استان که با حضور مسئولان و آمران به معروف در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به اینکه در دین اسلام بسیار به اقامه نماز تاکید شده است اظهار کرد: بسیاری از نکات نماز برای ما مفقود است و فقط به ظاهر حمد و سوره اکتفا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه افراد جامعه از آثار نصیحت و امر به معروف در جامعه غافل هستند تصریح کرد: گر چه ممکن است آثار این فریضه الهی را درک نکنیم اما اجرای این واجب الهی تاثیر گسترده‌ای دارد.

رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان با تاکید بر اینکه تمام اعضای ستاد پیشگیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این نتیجه رسیده‌اند که تاثیرگذارترین مبارزه با ناهنجاری تذکر لسانی است اضافه کرد: اگر به فردی نصیحت کردید اما پرخاش کرد، ناراحت نشوید زیرا این نشان می‌دهد اقدام شما مؤثر بوده است چون این فرد از اقدام خود پشیمان خواهد شد و البته واکنش آمران معروف هم مهم است و باید با گفتاری زیبا، فرد غافل را توجیه کنند.

آقامیری با اشاره به اینکه خداوند به حضرت موسی(ع) وحی کرد با برخورد مسالمت‌آمیز و بدون خشونت و توهین، فرعون را به دین خدا دعوت کند اظهار کرد: فرعون در هنگام غرق شدن، گر چه دیر بود اما به خداوند ایمان آورد و این از تاثیر گفتار و بیان حضرت موسی(ع) بود.

وی با تاکید بر اینکه تذکر لسانی و نصیحت در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و جمکران بسیار مؤثر بوده است اضافه کرد: در صورت مشاهده خطایی از برخی افراد در اطراف جمکران، مدیر کاروان خواسته شده و توضیحاتی به وی برای ممانعت از منکر ارائه می‌شود.

رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان قم با اشاره به اینکه امروز در جامعه از نصیحت و امر به معروف نباید خسته شد خاطر نشان کرد: اگر نیروهای آمران به معروف فعالیت نداشتند، معلوم نبود جامعه از نظر بدحجابی در چه وضعیتی قرار داشت.

آقامیری با تاکید بر اینکه نیروهای آمران به معروف همچون سدی هستند که مقابل فساد را گرفته‌اند اظهار کرد: در هر سدی ممکن است بعضی لایه‌های عبوری باز باشد و به نوعی بدحجابی از لایه‌های این سد عبور کند.

وی با اشاره به اینکه اصل و اساس نهضت، انقلاب و دین می‌گوید که حتی نباید یک بدحجاب در جامعه اسلامی حضور داشته باشد، تصریح کرد: دین ما مکتب اخلاق است و نباید آسیب اخلاقی داشته باشیم.

رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان قم با تاکید بر اینکه اگر بدحجابی در جامعه گسترش داشته است، از کم‌کاری افراد بوده نه دین اضافه کرد: دین، روایات و قرآن به خوبی امر به معروف و ممانعت از منکر را تفسیر کرده‌اند اما متاسفانه افراد به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

آقامیری با تاکید بر اینکه نصیحت‌هایی که به افراد می‌شود ریشه در روایات اسلامی دارد خاطر نشان کرد: از امر به معروف نباید خسته شد و اینکه بگوییم نصیحت فایده و تاثیر ندارد، اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و تذکر لسانی همچون نماز باقیات صالحات است اضافه کرد: امر به معروف جامعه را از گسترش منکر ایمن می‌کند.

رئیس شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین استان قم با تاکید بر اینکه آمران به معروف جامعه ناصحین تجارب بسیاری در شیوه بیان این فریضه دارند اظهار کرد: نوع بیان‌ها و تذکر لسانی تخصصی شده است و برخوردهای قهری به صفر رسیده است.

آقامیری با تاکید بر اینکه تعداد بسیار زیادی از افراد بدحجاب توجیه اسلامی و فرهنگی نیستند و بر اثر غفلت این شرایط ظاهری را انتخاب می‌کنند تصریح کرد: مدیران ادارات باید کارمندان خود را توجیه کنند که پوشش اسلامی را به خوبی رعایت کنند.

وی فرهنگسازی را لازمه تذکر لسانی دانست و اضافه کرد: کسانی که منکرات را مشاهده می‌کنند ولی تذکر نمی‌دهند در واقع بالاترین واجب را ترک می‌کنند و یکی از وظایف ما تذکر لسانی به این افراد است‎.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ